Wij vernemen graag van u bij vragen

070 – 20 42 321

Veel gestelde vragen

Afspraak

Hoe kan ik een afspraak maken?

U kunt zowel via telefoon als via de mail contact met ons opnemen. Ook buiten onze openingstijden kunt u ons bellen.

Omdat wij met patiënten bezig zijn kan het gebeuren dat we niet direct kunnen opnemen. Spreek vooral de voicemail in.
Wij zullen te allen tijde zo snel mogelijk terugbellen.
Ook op mails zullen wij in eerste instantie terugbellen omdat het makkelijker is om een afspraak te maken. Zodra we u niet telefonisch kunnen contacten mailen wij u terug.

Welke gegevens zijn nodig bij het maken van een afspraak?

Als u nieuw bent in onze praktijk en beltis het handig om uw BSN nummer bij de hand te houden.

Als u ons mailt ontvangen wij graag de volgende gegevens:
Naam: , Initialen: , Geboortedatum: , Adres:, Telefoonnummer: .

Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?

Doordat wij in het algemeen patiënten snel naar tevredenheid kunnen uitbehandelen hebben wij vaak nog in dezelfde week plek voor nieuwe patiënten.
Wij hebben het wel erg druk waardoor het aan uw agenda ligt of u daadwerkelijk binnen een week terecht kunt.

Wat moet ik bij een eerste afspraak meenemen?

Gelieve uw legitimatie meenemen en bij elke afspraak mag u een handdoek meenemen.

Hoe kan ik een afspraak verzetten of annuleren?

U kunt uw afspraak verzetten of annuleren via de mail of telefoon.
Omdat wij met patiënten bezig zijn kan het gebeuren dat we niet direct kunnen opnemen. Spreek vooral de voicemail in.
Wij zullen te allen tijde zo snel mogelijk terugbellen.

Ben ik op tijd met verzetten of annuleren/24-uurs regeling?

Het moment van voicemail inspreken of mailen is het moment van annuleren. Als dit moment voor de 24 uur is heeft u voldaan aan de 24-uurs regeling.

Omdat wij een ieder zo goed en zo snel mogelijk willen helpen is het erg prettig dat u ver van te voren vezet of annuleert. Hierdoor kunnen wij uw plek aan een andere met pijn vergeven. Als u precies de 24 aanhoudt is het erg moeilijk om een ander nog in te kunnen plannen. Gelieve hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Wat moet ik doen bij ziekte?

Als u ziek of zwaar verkouden bent is het zowel voor u als voor ons niet verstandig om langs te komen.
Wij hebben over het algemeen een jonge populatie maar zien natuurlijk ook oudere minder steke patiënten. Om deze zoveel mogelijk te beschermen vragen wij u om daar rekening mee te houden. Ook omdat wij zelf niet graag ziek worden.

Zijn jullie ook in de avond open?

Wij zijn gespecialiseerd in het verhelpen van uw pijnproblematiek, maar niet in extreme openingstijden.

Door de hoge werkdruk en administratieve last hebben wij als praktijk gekozen voor onze openingstijden en daarmee geen avondopenstelling.

Zorgverzekering

Hebben alle zorgverzekeraars een contract met jullie?

De zorgverzekeraars hebben vertrouwen in ons professionele handelen. Hierdoor hebben wij ook in 2024 met ALLE zorgverzekeraars contracten.

Ben ik verzekerd voor fysiotherapie?

Fysiotherapie wordt vergoed uit de aanvullende verzekering, als u deze heeft afgesloten. Dit staat in uw polisblad of in uw verzekeringsapp/site.

Geen aanvullende verzekering? Geen probleem! We kunnen u gewoon behandelen. Dit kan zelfs goedkoper uitvallen.

Twijfelt u of u verzekerd bent? U kunt altijd de verzekering bellen. Als u onder behandeling komt kunnen wij dit ook controleren.

Let op: de verzekering is te allen tijde uw eigen verantwoordelijkheid. Dit omdat verstrekte gegevens vanuit de verzekeraar niet altijd volledig zijn.

Behandelen jullie ook zonder verzekering?

Geen aanvullende verzekering? Geen probleem! We kunnen u gewoon behandelen. Dit kan zelfs goedkoper uitvallen.
De zorgverzekeraar zal de behandeling niet vergoeden waardoor wij de factuur naar u versturen.

Ik heb standaard 9 behandelingen...

Vroeger was er een systeem dat de verzekering standaard fysiotherapie in het pakket had. Helaas is dat sinds een hele tijd niet meer het geval. De aanvullende verzekering, welke u wel of niet heeft afgesloten, bepaalt of uw behandelingen worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Is er een verwijzing nodig van de (huis)arts?

Het is niet noodzakelijk om een verwijzing te hebben van een (huis)arts. U hoeft dus niet eerst langs de (huis)arts om bij ons onder behandeling te kunnen komen. 

Alleen voor een chronische indicatie is deze wel noodzakelijk. Als deze nodig is zullen wij dit aangeven. Lees meer in onderstaande vraag.

Ik heb chronische pijn dus heb een chronische verwijzing

Of u een chronische indicatie uit de basisverzekering heeft, bijvoorbeeld na een opname in het ziekenhuis, is afhankelijk of uw aandoening op de chronische wetlijst borst staat/DCSPH staat en of u een verwijzing van een (huis)arts daarvoor heeft. De fysiotherapeut of de arts bepaald niet of u een chronische indicatie heeft, de aandoening welke op chronische lijst moet staan wel.
Chronische pijn alleen is geen diagnose en dus niet standaard een chronische indicatie/vergoeding.
U kunt wel chronische pijn hebbem door een bepaalde aandoening welke op de chronische lijst staat, waardoor u dus wel een chronische indicatie heeft (als u daar een verwijzing voor heeft van de (huis)arts.

Logischerwijs kunnen hier vragen over bestaan. Dit kan bij de eerste afspraak besproken worden.
Ook zal besproken worden wat dit verder inhoud voor wat betreft de vergoeding, zie volgende vraag.

Wanneer krijg ik mijn behandelingen vergoed uit de basisverzekering?

Zoals in bovenstaande vraag staat uitgelegd vergoed de basisverzekering alleen bij een chronische indicatie.

De zorgverzekeraar heeft echter nog een drempel bedacht. De eerste 20 behandelingen worden niet vergoed uit de basisverzekering. Vanaf de 21ste worden de behandelingen wel vergoed dit tot een maximaal van de periode welke staat voor een bepaalde aandoening in de chronische wetlijst borst/DCSPH.
De eerste 20 behandeling komen dus niet uit de basisverzekering. Deze worden ofwel vergoed vanuit een toereikende aanvullende verzekering en anders vanuit eigen middelen.

Voorbeeld: u heeft een chronische indicatie. U heeft een aanvullende verzekering nog niet verbruikt en deze verzekert 10 behandeling. 20 – 10 beteknt dat u er 10 zelf moet betalen waarna de basis verzekering het vervolg betaald binnen de chronische indicatie periode.

Hoe zijn kinderen onder de 18 verzekerd?

?

Geen aanvullende verzekering

Hebben alle zorgverzekeraars een contract met jullie?

De zorgverzekeraars hebben vertrouwen in ons professionele handelen. Hierdoor hebben wij met ALLE zorgverzekeraars contracten.

Welke gegevens zijn nodig bij het maken van een afspraak?

Als u nieuw bent in onze praktijk en beltis het handig om uw BSN nummer bij de hand te houden.

Als u ons mailt ontvangen wij graag de volgende gegevens:
Naam: , Initialen: , Geboortedatum: , Adres:, Telefoonnummer: .

Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?

Doordat wij in het algemeen patiënten snel naar tevredenheid kunnen uitbehandelen hebben wij vaak nog in dezelfde week plek voor nieuwe patiënten.
Wij hebben het wel erg druk waardoor het aan uw agenda ligt of u daadwerkelijk binnen een week terecht kunt.

Wat moet ik bij een eerste afspraak meenemen?

Gelieve uw legitimatie meenemen en bij elke afspraak mag u een handdoek meenemen. 

Hoe kan ik een afspraak verzetten of annuleren?

U kunt uw afspraak verzetten of annuleren via de mail of telefoon.
Omdat wij met patiënten bezig zijn kan het gebeuren dat we niet direct kunnen opnemen. Spreek vooral de voicemail in.
Wij zullen te allen tijde zo snel mogelijk terugbellen.

Ben ik op tijd met verzetten of annuleren/24-uurs regeling?

Het moment van voicemail inspreken of mailen is het moment van annuleren. Als dit moment voor de 24 uur is heeft u voldaan aan de 24-uurs regeling. 

Omdat wij een ieder zo goed en zo snel mogelijk willen helpen is het erg prettig dat u ver van te voren vezet of annuleert. Hierdoor kunnen wij uw plek aan een andere met pijn vergeven. Als u precies de 24 aanhoudt is het erg moeilijk om een ander nog in te kunnen plannen. Gelieve hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Wat moet ik doen bij ziekte?

Als u ziek of zwaar verkouden bent is het zowel voor u als voor ons niet verstandig om langs te komen.
Wij hebben over het algemeen een jonge populatie maar zien natuurlijk ook oudere minder steke patiënten. Om deze zoveel mogelijk te beschermen vragen wij u om daar rekening mee te houden. Ook omdat wij zelf niet graag ziek worden. 

Zijn jullie ook in de avond open?

Wij zijn gespecialiseerd in het verhelpen van uw pijnproblematiek, maar niet in extreme openingstijden. 

Door de hoge werkdruk en administratieve last hebben wij als praktijk gekozen voor onze openingstijden en daarmee geen avondopenstelling. 

Heeft u aanvullende vragen?
Twijfel niet en vul onderstaand contact formulier in.

Contactformulier