Wij vernemen graag van u bij vragen
Veel gestelde vragen
Hoe kan ik een afspraak maken?
U kunt via telefoon of per mail contact met ons opnemen. Ook buiten onze openingstijden zijn wij bereikbaar.
Omdat wij overdag met patiënten bezig zijn, kan het gebeuren dat we niet direct kunnen opnemen. Spreek vooral de voicemail in.
Wij zullen te allen tijde zo snel mogelijk terugbellen.
Welke gegevens zijn nodig bij het maken van een afspraak?
Als u nieuw bent in onze praktijk en u belt om een afspraak te maken, dan is het handig om uw BSN nummer bij de hand te houden.
Als u ons mailt ontvangen wij graag de volgende gegevens:
– (alle) Voorletters:
– Achternaam:
– Straat + nr:
– Postcode:
– Woonplaats:
– Geboortedatum:
– Telefoonnummer:
Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?
Het is overwegend erg druk in de praktijk. Door onze behandelmethodiek behandelen wij patiënten snel uit, waardoor er ook weer plek ontstaat voor nieuwe patiënten. Hierdoor kunt u normaal gesproken binnen een week bij ons terecht, natuurlijk afhankelijk van de flexibiliteit van de agenda van de patiënt.
Wat moet ik bij een (eerste) afspraak meenemen?
Bij de eerste afspraak gelieve uw legitimatie mee te nemen en bij elke afspraak mag u een handdoek meenemen.
Hoe kan ik een afspraak verzetten of annuleren?
U kunt uw afspraak verzetten of annuleren via de mail of telefoon.
Omdat wij met patiënten bezig zijn, kan het gebeuren dat we niet direct kunnen opnemen. Spreek vooral de voicemail in.
Het momenten van bellen, inspreken of mailen is het moment van afzeggen.
Ben ik op tijd met verzetten of annuleren/24-uurs regeling?
Het moment van contact hebben aan de telefoon, voicemail inspreken of mailen is het moment van annuleren. Als dit moment voor de 24 uur is heeft u voldaan aan de 24-uurs regeling.
Omdat wij een ieder zo goed en zo snel mogelijk willen helpen, is het erg prettig dat u ver van te voren een afspraak verzet of annuleert. Hierdoor kunnen wij uw plek aan een patiënt met pijn vergeven. Als u precies de 24 uur aanhoudt, is het erg moeilijk om een ander nog in te kunnen plannen. Gelieve hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Wat moet ik doen bij ziekte?
Als u ziek of zwaar verkouden bent, is het zowel voor u als voor ons niet verstandig om langs te komen.
Wij hebben over het algemeen een jonge populatie, maar zien natuurlijk ook oudere, minder sterke patiënten. Om deze zoveel mogelijk te beschermen vragen wij u om daar rekening mee te houden. Ook omdat wij zelf niet graag ziek worden.
Hoe lang duurt een afspraak
Wij plannen voor een afspraak 30 minuten. De behandelduur zal per patiënt varieren, afhankelijk wat nodig is. Een gemiddelde behandeling duurt 20-30 minuten.
Moet ik rekening houden met kleding?
Doe vooral iets aan waar u zich prettig bij voelt. Om zo goed mogelijk te kunnen behandelen vragen wij u bepaalde kledingstukken uit te doen. Ook daarbij vinden wij het heel erg belangrijk dat u er zich prettig bij voelt.
Mocht u liever iets niet uit doen, geen probleem. Er is altijd een manier om ergens omheen te werken.
Zorgverzekering
Hebben alle zorgverzekeraars een contract met jullie?
De zorgverzekeraars hebben vertrouwen in ons professionele handelen. Hierdoor hebben wij ook in 2024 met ALLE zorgverzekeraars contracten.
Ben ik verzekerd voor fysiotherapie?
Fysiotherapie wordt overwegend vergoed uit de aanvullende verzekering. Of u een aanvullende verzekering heeft staat in uw polisblad of in uw verzekeringsapp/site.
Geen aanvullende verzekering? Geen probleem! We kunnen u gewoon behandelen. Dit kan zelfs goedkoper uitvallen.
Twijfelt u of u verzekerd bent? U kunt altijd uw zorgverzekering bellen. Als u onder behandeling komt kunnen wij dit ook controleren.
Uitgebreide informatatie leest u op vergoedng.
N0te: wel of niet verzekerd zijn is te allen tijde uw eigen verantwoordelijkheid.
Behandelen jullie ook zonder (aanvullende)verzekering?
Geen aanvullende verzekering? Geen probleem! We kunnen u gewoon behandelen. Dit kan zelfs goedkoper uitvallen.
De zorgverzekeraar zal de behandeling niet vergoeden waardoor wij de factuur naar u versturen.
Ik heb toch standaard 9 behandelingen...
Vroeger was er een systeem waarbij de verzekering standaard fysiotherapie in het pakket had. Helaas is dit sinds langere tijd niet meer het geval. De aanvullende verzekering, welke u wel of niet heeft afgesloten, bepaalt of uw behandelingen worden vergoed door de zorgverzekeraar.
Is er een verwijzing nodig van de (huis)arts?
Het is niet noodzakelijk om een verwijzing te hebben van een (huis)arts. U hoeft dus niet eerst langs de (huis)arts om bij ons onder behandeling te kunnen komen.
Alleen voor een chronische indicatie is deze wel noodzakelijk. Als deze nodig is zullen wij dit aangeven. Lees meer in onderstaande vraag of op vergoeding.
Ik heb chronische pijn dus een chronische verwijzing?
Of u een chronische indicatie heeft, bijvoorbeeld na een opname in het ziekenhuis, is afhankelijk of uw aandoening op de chronische wetlijst borst staat/DCSPH staat en of u een verwijzing van een (huis)arts heeft. De fysiotherapeut of de arts bepaald niet of u een chronische indicatie heeft. Uw aandoening, welke dus op chronische lijst moet staan. wel.
Logischerwijs kunnen hier vragen over bestaan. Dit kan bij de eerste afspraak besproken worden.
Ook zal besproken worden wat dit verder inhoud voor wat betreft de vergoeding, zie volgende vraag of kijk voor verder informatie op vergoeding.
Wanneer krijg ik mijn behandelingen vergoed uit de basisverzekering?
Zoals in bovenstaande vraag staat uitgelegd vergoed de basisverzekering alleen bij een chronische indicatie, welke op de chronische wetlijst borst/DCSHP moet staan.
De zorgverzekeraar heeft echter nog een drempel. De eerste 20 behandelingen worden niet vergoed uit de basisverzekering. Vanaf de 21ste worden de behandelingen wel vergoed uit de basisverzekering, dit tot een maximaal van de periode welke staat voor een bepaalde aandoening in de chronische wetlijst borst/DCSPH.
De eerste 20 behandelingen komen dus niet uit de basisverzekering. Deze worden ofwel vergoed vanuit een toereikende aanvullende verzekering of vanuit eigen middelen.
Voorbeeld: u heeft een chronische indicatie en een verwijsbrief van de (huis)arts waar de aandoening duidelijk op staat beschreven. U heeft een aanvullende verzekering nog niet verbruikt en deze verzekert 10 behandeling. 20 – 10 beteknt dat u zelf 10 behandelingen moet betalen. Daarna zullen uw behandleingen vergoed worden vanuit de basisverzekering.
Lees voor meer informatie vergoeding.
Hoe zijn kinderen onder de 18 verzekerd?
Tot 18 jaar worden per aandoening per jaar de eerste 9 behandelingen uit de basisverzekering vergoed. Mochten deze 9 behandelingen niet afdoende zijn om het gewenste doel te bereiken, dan kan er middels een verwijzing van een arts (nodig bij sommige verzekeraars) nogmaals 9 behandelingen aangevraagd worden.
Mocht dit nog niet afdoende zijn, dan zullen de behandelingen daarna vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering mits de ouders deze afgesloten hebben. De aanvullende verzekering welke de ouders voor zichzelf afgesloten hebben bepaald dus hoeveel behandelingen daarna nog vergoed worden.
Bij een ‘chronische indicatie’ vindt volledige vergoeding plaats vanuit de basisverzerkering tot de behandeldoelstellingen zijn behaald of tot de indicatie duur verloopt.
Praktijk
Wat zijn de openingstijden?
Ma 08:30 – 18:00
Di 08:00 – 18:00
Wo 08:30 – 18:00
Vrij 08:00 – 16:00
Ook buiten de openingstijden zijn wij bereikbaar per e-mail en telefoon.
Zijn jullie ook in de avond open?
Wij zijn gespecialiseerd in het verhelpen van uw pijnproblematiek/het halen van uw doelen, maar niet in extreme openingstijden.
Door de hoge werkdruk en administratieve last, hebben wij als praktijk gekozen voor onze openingstijden en daarmee geen avondopenstelling.
Waar is de ingang?
De praktijk heeft twee deuren. De deur met het nummer 29 er boven is onze voordeur, welke open is tijdens openingstijden.
Voor de volledigheid, dit is niet de deur welke op de hoek zit maar de andere deur.
U kunt zonder aan te bellen binnenkomen.
Op dit moment is de balie nog niet bemand. Bij binnenkomst kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Uw behandelaar zal u komen ophalen zodra hij klaar is.
Wat voor specialisatie hebben jullie?
Wij zijn gespecialiseerd in het verhelpen van pijnklachten of het behalen van behandeldoelen.
Hierbij hebben wij een andere visie op fysiotherapie en manuele therapie. Binnen deze aanpak wordt er niet alleen aan de symptomen gewerkt, maar gaan we op zoek naar de echte oorzaak van het bewegingsprobleem en de reden waardoor het probleem vaak terugkomt.
Om deze doelen te bereiken hebben wij een breed palet aan interventiemogelijkheden welke wij hebben opgedaan uit de:
– Fysiotherapie
– Manuele therapie
– Dry needling
– Keten therapie
– Actieve oefentherapie
Welke interventie wij toepassen is afhankelijk wat het lichaam van de patiënt nodig heeft om te kunnen herstellen.
Door deze unieke benadering wordt de hulpvraag van de patiënt sneller bereikt en wordt er tevens preventief behandeld.
Kan ik parkeren bij de praktijk?
Er kan geparkeerd worden in de straten rondom de prakijk. Let op, dit is betaald parkeren.
Is de praktijk te bereiken middels het openbaar vervoer?
De praktijk is goed te bereiken middels het openbaar vervoer. In de straat is er geen halte dus er zal altijd een stukje moeten worden gelopen naar de praktijk.
De volgende bussen en trams hebben haltes in de buurt:
– Bus 22, 24, 28
– Tram 1, 9
Wat kost een behandeling?
Zodra u geen aanvullende verzekering heeft of als deze reeds verbruikt is in het betreffende jaar, dan zullen de behandelingen particulier gefactureerd worden.
De volgende tarieven worden gehanteerd per 01-01-2024 t/m 31-12-2024:
– Intake/eerste afspraak
€ 65,00
– Zitting fysiotherapie
€ 46,00
– Zitting manuele therapie
€ 60,00
– Intake aan huis
€ 81,00 (alleen bij indicatie)
– Zitting fysiotherapie aan huis
€ 62,00 (alleen bij indicatie)
– Zitting manuele therapie aan huis
€ 76,00 (alleen bij indicatie)
– Niet nagekomen afspraak
Tarief van ingeplande afspraak
Als er wel een aanvullende verzekering is worden de behandelingen gedeclareerd bij de verzekeraar.
In 2024 hebben alle wij contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars contracten.
Overige
Privacybeleid
Fysiotherapie Functional Lines hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In ons privacybeleid informeren wij u graag, op een heldere en transparante manier, over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Zie ons privacybeleid op de volgende site.
Heeft u een opmerking of klacht?
In onze praktijk streven wij ernaar om altijd goede zorg en communicatie te hebben naar onze patiënten. Mocht u toch een opmerking of klacht hebben over uw behandeling, dan vernemen wij dat graag.
Niemand is feilloos en hierdoor leren wij graag van uw opmerkingen en/of klachten. Conform de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) hebben wij een laagdrempelige, toegankelijke en naar onze mening menselijke manier van opvangen en behandelen van opmerkingen en klachten.
Lees hier meer over op site.
Heeft u aanvullende vragen?
Twijfel niet en vul onderstaand contactformulier in.